Spanish language learning forums

Spanish language learning forums (http://forums.tomisimo.org/index.php)
-   Introductions (http://forums.tomisimo.org/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Hola de nuevo (http://forums.tomisimo.org/showthread.php?t=12248)

coffeecup December 28, 2011 06:05 PM

Hola de nuevo
 
Hola :raisetheroof:

Yo me llamo De, y no estudio español para mucho tiempo. Tengo la esperanza de aprender correctamente, pero necesito ayuda.

I joined this site a few months ago but due to my final year of high school placing immense demands on my time, I haven't been able to log on for a while. Now that I am on holidays, I hope my informal study of Spanish picks up a bit. :D

Inoltre parlo l'italiano e l'ho studiato da tredici anni. Amo le lingue e spero che il mio studio d'italiano mi aiuti con il mio studio di spagnolo. Se c'è qualcuno qua che anche parla italiano, mi piacerebbe moltissimo parlare con lui :)

I am an almost total beginner with Spanish, but I do learn quickly. However, your patience would be much appreciated.

Chaolin pingüin! :lol:

Glen December 28, 2011 07:29 PM

Welcome back De, from a fellow-learner. This is really a terrific site on which to spend time!
Chao, pesca'o.

Rusty December 28, 2011 10:10 PM

Quote:

Originally Posted by coffeecup (Post 120117)
Inoltre parlo l'italiano e l'ho studiato da tredici anni. Amo le lingue e spero che il mio studio d'italiano mi aiuti con il mio studio di spagnolo. Se c'è qualcuno qua che anche parla italiano, mi piacerebbe moltissimo parlare con lui :)

Ben fatto! Certo che conoscere l'italiano ti aiuterà con il tuo studio di spagnolo.
Utilizza il forum 'Altre Lingue' per praticare con altre persone in italiano. L'italiano non lo so molto bene, ma vorrei impararlo.

coffeecup December 29, 2011 05:58 PM

gracias por el bienvenido :)

thanks, glen :)

e rusty, sono d'accordo... infatti, quando provo parlare lo spagnolo con la mia ragazza (e' colombiana) uso il mio italiano un po' ma a lei non piace perche' qualche volta le mie parole hanno torto. :p Pero credo che la grammatica non e' tanto diverso tra lo spagnolo e l'italiano. E amo "altre lingue" :D non sono interessante in soltanto l'italiano e lo spagnolo, ma vorrei imparare tantissimi lingue! E' una vera passione per me. Vorrei studiare un po' il russo, giapponese, forse il tedesco... tante lingue.

No puedo esperar para comenzar mis estudios de español. Por favor, corrige mis errores. :thumbsup:

AngelicaDeAlquezar December 29, 2011 07:39 PM

Welcome back from me too. Good luck!

Quote:

Originally Posted by coffeecup (Post 120136)
gracias por el la bienvenida :)


Don José December 30, 2011 10:28 AM

Quote:

Por favor, corrige mis errores. :thumbsup:
:

corazón

Quote:

y no estudio español para mucho tiempo
The sentence is not good. I suppose you mean something like:

... y no he estudiado español durante mucho tiempo.

Benvenuto :)

CrOtALiTo December 31, 2011 06:08 PM

Quote:

Originally Posted by coffeecup (Post 120117)
Hola :raisetheroof:

Yo me llamo De, y no estudio español para mucho tiempo. Tengo la esperanza de aprender correctamente, pero necesito ayuda.

I joined this site a few months ago but due to my final year of high school placing immense demands on my time, I haven't been able to log on for a while. Now that I am on holidays, I hope my informal study of Spanish picks up a bit. :D

Inoltre parlo l'italiano e l'ho studiato da tredici anni. Amo le lingue e spero che il mio studio d'italiano mi aiuti con il mio studio di spagnolo. Se c'è qualcuno qua che anche parla italiano, mi piacerebbe moltissimo parlare con lui :)

I am an almost total beginner with Spanish, but I do learn quickly. However, your patience would be much appreciated.

Chaolin pingüin! :lol:

Magnificent,

You know at least three languages, I'd like to be like you.

Welcome.

coffeecup January 03, 2012 04:50 AM

Quote:

Originally Posted by Don José (Post 120157)
corazón

Thanks :)

Quote:

Originally Posted by Don José (Post 120157)
The sentence is not good. I suppose you mean something like:

... y no he estudiado español durante mucho tiempo.

Yes, thanks, I wasn't sure how to phrase it. Looks like I have much to learn :)


All times are GMT -6. The time now is 10:39 PM.

Forum powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.