Spanish language learning forums

Spanish language learning forums (http://forums.tomisimo.org/index.php)
-   Grammar (http://forums.tomisimo.org/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Frase correcta? (http://forums.tomisimo.org/showthread.php?t=8660)

rodolfo45 August 04, 2010 05:26 PM

Frase correcta?

Hola a todos en éste respetable Foro.
Tengo una duda sobre una frase que hace poco leí, y no sé si es correcta, razón por la que agradecería me ayuden a esclarecer mi duda. La frase es "How you doing?"
Es una frase idiomática o modismo? Yo he oído How are you? How are you doing? Pero nunca antes había escuchado esta frase.
Muchas gracias por la ayuda que me brinden.

JPablo August 04, 2010 05:47 PM

Bueno, Rodolfo (bienvenido a los foros, dicho sea de paso :)), esperemos que un nativo nos dé más datos, pero he encontrado esto en el "urban dictionary" o "diccionario urbano". (Donde se registra la jerga hablada). Obviamente la expresión "How you doing?" no es de lo más estándar, sino "slang".

Aquí te copio la explicación en inglés (viene a decir que una persona gay respondería así, en el sentido de "¿cómo está/-s?")

A popular phrase coined by radio DJ and tv personality, Wendy Williams. How You Doin?! is not only a greeting of the show, but when something or someone is very gay.
Jordan *Very feminine and flamboyant*: Hey miss honey, what's goin on sweetness?!
Kalisha: How you doin?!?!

Rusty August 04, 2010 07:06 PM

It's commonly used. It's also said/spelled, "How ya doin'?"
That said, it is still considered slang. (No es un modismo. Es un argot.)

CrOtALiTo August 04, 2010 07:59 PM

Yes time before I wanted to do that question.

That word is very popular in a movie.
How you doing.
I have understood when I have heard some movie with that slang, the I interpret myself as Como te va.

I don't know if am in the right.
I'll stand with the perspective of a answer of some native around.

rodolfo45 August 09, 2010 05:27 PM

Muchas gracias por la valiosa información

Quote:

Originally Posted by Rusty (Post 90711)
It's commonly used. It's also said/spelled, "How ya doin'?"
That said, it is still considered slang. (No es un modismo. Es un argot.)

Quote:

Originally Posted by JPablo (Post 90694)
Bueno, Rodolfo (bienvenido a los foros, dicho sea de paso :)), esperemos que un nativo nos dé más datos, pero he encontrado esto en el "urban dictionary" o "diccionario urbano". (Donde se registra la jerga hablada). Obviamente la expresión "How you doing?" no es de lo más estándar, sino "slang".

Aquí te copio la explicación en inglés (viene a decir que una persona gay respondería así, en el sentido de "¿cómo está/-s?")

A popular phrase coined by radio DJ and tv personality, Wendy Williams. How You Doin?! is not only a greeting of the show, but when something or someone is very gay.
Jordan *Very feminine and flamboyant*: Hey miss honey, what's goin on sweetness?!
Kalisha: How you doin?!?!

Quote:

Originally Posted by CrOtALiTo (Post 90719)
Yes time before I wanted to do that question.

That word is very popular in a movie.
How you doing.
I have understood when I have heard some movie with that slang, the I interpret myself as Como te va.

I don't know if am in the right.
I'll stand with the perspective of a answer of some native around.

Les agradezco a todos por la información.

CrOtALiTo August 09, 2010 09:27 PM

You're welcome.

Sincerely yours.

All times are GMT -6. The time now is 11:03 PM.

Forum powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.