View Single Post
  #1  
Old March 13, 2013, 04:07 PM
Villa's Avatar
Villa Villa is offline
Emerald
 
Join Date: Sep 2009
Location: Corona, California
Posts: 879
Native Language: inglés y español).
Villa is on a distinguished road
¡¡¡Tenemos un Papa nuevo hispano!!! We have a new Hispanic Pope!!!

El cardenal argentino Jorge Bergoglio fue elegido el miércoles como Papa para liderar a la Iglesia Católica Romana. Bergoglio adoptó el nombre de Papa Francisco, dijo el cardenal que realizó el anuncio.
La decisión se produjo más rápido de lo esperado, en el primer día completo de votaciones de los 115 cardenales electores, quienes se recluyeron tras los muros de la Capilla Sixtina el martes por la tarde.


Esto es la primera vez en la historia que tenemos un Papa que habla el español como primer idioma. Un Papa de Argentina con apellido italiano que habla el español con acento italiano. Ya hemos hablado de que Buenos Aires la capital de Argentina es de 3/4% de la gente de origin italiano. 60% de los Argentinos son de origin italiano.

El 88% de los argentinos han sido bautizados como católicos. Sin embargo, el porcentaje de habitantes del país que se considera practicante se ubica entre el 69% y el 78%, de los cuales la cuarta parte nunca asiste a la iglesia.
Yo diría que casí todos los paises hispanos son así.

De todos modos, porque yo hablo español e italiano estoy muy feliz de tener un Papa que habla con fluidez el español!
Con un acento de América del Sur. Un acento argentino que suena como si estuviera hablando el español con acento italiano. Que gusto me da.

The Cardinal Jorge Bergoglio was elected on Wednesday as pope to lead the Roman Catholic Church. Bergoglio took the name Pope Francisco, said the cardinal, who made ​​the announcement.
The decision came more quickly than expected, on the first full day of voting of the 115 cardinal electors, who were detained after the walls of the Sistine Chapel on Tuesday afternoon.

This is the first time in history we have a Pope who speaks Spanish as their first language. A Pope from Argentina with an Italian surname who speaks Spanish with an Italian accent. We talked before about how Buenos Aires the capital of Argentina's is 3/4% of people of Italian origin. 60% of Argentines are of Italian origin.

88% of Argentines have been baptized as Catholics. However, the proportion of the country deemed practitioner is between 69% and 78%, of which a quarter never attend church.
I would say almost all Hispanic countries are like this.

Anyway, because I speak both Spanish and Italian I am very happy to have a Pope who speaks fluent Spanish with a South American accent. An Argentine accent that sounds like speaking Spanish with an Italian accent. How pleased I am.

Last edited by Villa; March 13, 2013 at 04:42 PM.