View Single Post
  #1  
Old August 08, 2011, 11:15 PM
marmoset marmoset is offline
Pearl
 
Join Date: Jul 2011
Location: Colorado, USA
Posts: 117
Native Language: English
marmoset is on a distinguished road
Cultura poco conocida

Desde que hay personas aquí de varias partes del mundo, pensé que sería interestante a ver lo que todos piensan que es único a la cultura de cada país.

Por ejemplo, muchas personas saben que en japón se saque los zapatos antes de entrar a la casa. Pero una cosa de cultura que me parece poco conocido es que después de alguien le lleve a algún lugar por carro, se considera maleducado si no espera y le sonría y le haga adiós con la mano hasta que no se puede ver el carro.

¿Cúales son algunas cosas pocas conocidas de su priopia cultura o que se sorprendió al estar en cultura afuera de la suya?

(No confío en mi uso de los pronombres de arriba. Corríjeme por favor.)

Since there are people here from various parts of the world, I thought it would be interesting to see what everyone thought was unique to the culture of each country.
For example, many people know that in Japan they take of their shoes before entering a house. But one cultural thing that seems little-known to me is that after someone gives you a ride somewhere, it's considered rude if you don't wait, smile, and wave until the car is no longer visible.

What are some little-known things about your own culture or that surprised you upon being in a culture outside of your own?

__________________
"Because of your smile, you make life more beautiful." - Thich Nhat Hanh
Reply With Quote