Ask a Question(Create a thread) |
|
Estar de sobraAn idiom is an expression whose meaning is not readily apparent based on the individual words in the expression. This forum is dedicated to discussing idioms and other sayings. |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
||||
Estar de sobra
HOW can we say in English estar de sobra?
|
Get rid of these ads by registering for a free Tomísimo account.
|
|
||||
|
||||
¿Contexto?
Para algo como: ... para que no tengan la sensación de estar de sobra. Yo diría: ... so that they do not feel the odd one out. Pero no sé si es ese tipo de contexto, o algo como "you will be spared" (o sea, "tú estarás de sobra...", porque ya tenemos más jugadores suplentes en el banquillo...) Ya nos dirás. Saludos cordiales.
Lo propio de la verdad es que se basta a sí misma, aquel que la posee no intenta convencer a nadie. "An enemy is somebody who flatters you. A friend is somebody who criticizes the living daylights out of you." |
|
||||
|
||||
Creo que es el primero, cuando estamos en un grupo y te da la sensación de que estas de sobre, porque nadie te hace caso.
|
|
||||
|
||||
Odd man out (used for both guys and gals)
Fifth-wheel Reject feel rejected feel left out |
Link to this thread | |
|
|