Ask a Question

(Create a thread)
Go Back   Spanish language learning forums > Spanish & English Languages > Vocabulary
Register Help/FAQ Community Calendar Today's Posts Search PenpalsTranslator


Las historias nos conforman

 

Ask about definitions or translations for Spanish or English words.


Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old Today, 10:47 AM
Michael30000 Michael30000 is offline
Pearl
 
Join Date: Mar 2024
Posts: 132
Native Language: Russian
Michael30000 is on a distinguished road
Las historias nos conforman

Hola a todos,

La frase en cuestión es del libro Tinta invisible de Javier Peña.

El pozo de la soledad fue quemado en el horno del rey y durante veinte años estuvo prohibido en Inglaterra. Hoy es un referente histórico de la literatura lésbica, pero paradójicamente, la novela, más allá de la temática, es misógina y conservadora en extremo. Las mujeres tienen un papel de comparsas de unos hombres magníficos. Radclyffe Hall no abanderaba ningún movimiento ni le preocupaban los derechos de los homosexuales, en el fondo solo estaba abogando por su caso particular.

Su novela podría considerarse lo contrario al Manifiesto que el chileno Pedro Lemebel incluyó en su libro Loco afán. En sus emocionantes versos finales Lemebel afirma que su lucha no es por sí mismo, sino por las personas que vendrán: Y no es por mí | Yo estoy viejo | Y su utopía es para las generaciones futuras | Hay tantos niños que van a nacer | Con una alita rota | Y yo quiero que vuelen compañero | Que su revolución | Les dé un pedazo de cielo rojo | Para que puedan volar.

Las historias nos conforman, nos salvan y, si son valientes y honestas, gracias a ellas, otros podrán volar.

Am I correct in thinking that "Las historias nos conforman" means "The stories shape us" here?

Thank you.
Reply With Quote
   
Get rid of these ads by registering for a free Tomísimo account.
  #2  
Old Today, 11:58 AM
aleCcowaN's Avatar
aleCcowaN aleCcowaN is online now
Diamond
 
Join Date: Aug 2010
Location: Sierra de la Ventana, Argentina
Posts: 3,159
Native Language: Castellano
aleCcowaN is on a distinguished road
Yes, you're right. Stories shape us in a way we adapt. Conformar implies to shape in the presence of external influences, not as strong as to be cast, but adapting to them.
__________________
Sorry, no English spell-checker
Reply With Quote
Reply

 

Link to this thread
URL: 
HTML Link: 
BB Code: 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Site Rules

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Unas historias lajekahr Practice & Homework 11 March 30, 2012 06:06 PM
Historias para no dormir ROBINDESBOIS Idioms & Sayings 9 January 25, 2010 03:10 AM
El tren sale a las en punto/ a las menos veinte desde las 8 ROBINDESBOIS Translations 6 December 02, 2009 07:04 PM
No nos dejeis con las ganas ROBINDESBOIS Idioms & Sayings 5 June 26, 2009 12:47 AM


All times are GMT -6. The time now is 01:36 PM.

Forum powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

X