Ask a Question(Create a thread) |
|
Parlem cataláBeing the language lovers that we are... A place to talk about, or write in languages other than Spanish and English. |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
||||
Esmorzar, dinar i sopar. El menjar.
Ojo, los verbos son iguales: l'esmorzar (n) - esmorzar (v), el dinar - dinar, el sopar - sopar. De res, maco |
Get rid of these ads by registering for a free Tomísimo account.
|
|
||||
|
||||
Claro lo buscaba en un diccionario en internet y me ponía los mismos, por eso pensaba que estaban mal.
Gracias de nuevo. Entonces la palabra food es el menjar, y como se dice meals for example I have 4 meals every day. |
|
||||
|
||||
Menjada.
Faig quatre menjades al dia. No facis exercici fins a dues hores després de les menjades. També menjar: Van llençar el menjar. Disfruta del menjar. Menjar también es verbo: S'ha de menjar de tot. |
|
|||
|
|||
No sé en que dialecto se utiliza "menjada". Yo (que hablo el catalán central) siempre he usado y oído "àpat" para designar a un "meal"
|
|
||||
|
||||
Quote:
menjada. De verdad el estudio de idiomas es fascinante.
|
||||
|
||||
Me n'alegro molt que parlis un català tan fi. L'occidental és molt més bast.
àpat Cadascuna de les menjades duna certa importància que hom fa diàriament a hores fixes: l'esmorzar, el dinar, el sopar Ho pots buscar a qualsevol diccionari. |
|
||||
|
||||
jo estic comencant a amellorar el meu català poc a poc , el que trovo més dificil son els pronoms. El rest es garaibé facil.
Irma si vols podem fer una llista de paraulas per setmana quant a camps semantics.??? Last edited by Rusty; February 25, 2010 at 05:02 PM. Reason: merged |
|
||||
|
||||
Notes from school in Valenciano regarding school trips always say if the kids need to take menjar i beguda = food and drink
|
|
||||
|
||||
Quote:
Mira aquesta frase: "Qui busca troba y arriba abans a Barcelona". És un mnemotècnic per recordar aquestes paraules, que sempre van amb b i és freqüent que la gent les escrigui amb v. No'm parlis dels pronoms febles, no m'anrecord de cap. Quan els vaig estudiar vaig fer molts i molts exercicis. Però ara tinc moltes dubtes. Com vols dir una llista de paraules (la terminació -as no existeix en català) per camps semàntics? Per exemple, paraules relacionades amb el menjar, amb la casa, etc.? Me n'alegro que l'estiguis millorant (jo crec que l'escrit l'estic empijorant ). Quote:
Creo que mezclo los idiomas |
|
|||
|
|||
Hola todos - Es que me gusta escuchar estas discusiones sobre
todo lo Catalán. Como estudiante joven leí una novela que toma lugar en Cataluña - Cármen LaForet - "Nada" - ¿Conocida? En aquel entonces para mí comenzó un estudio de toda la vida tocante a "comparative linguistics" - la riqueza de la combinación del Catalán y el castellano respeto a la etimología en géneral - muy interesante.
|