Ask a Question

(Create a thread)
Go Back   Spanish language learning forums > Spanish & English Languages > Practice & Homework
Register Help/FAQ Community Calendar Today's Posts Search PenpalsTranslator


Translation help!

 

Practice Spanish or English here. All replies to a thread should be in the same language as the first post.


Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old December 10, 2015, 01:34 PM
vcontreras vcontreras is offline
Opal
 
Join Date: Dec 2015
Posts: 1
vcontreras is on a distinguished road
Translation help!

ok I need help just to make sure i am on track! the criteria is this: I just need to know if ive fulfilled the requirements. I tried my best! My final product is at the bottom! have a wonderful day and thank you!!
-----------------------------------------------------------------------------------
In Spanish, write an email to a friend. This email will contain two distinct paragraphs. Be sure to write in distinct paragraphs.

In the first paragraph, tell your friend a little bit about how your life currently is. Be sure to use vocabulary and topics that we studied this semester. DO NOT GO BEYOND

THE SCOPE OF WHAT WE STUDIED. Make sure you use the PRESENT TENSE, and give lots of details and examples. Remember that this is your final exam; it's based on the material

you studied in the chapters only! (ten sentences minimum with a Present tense in each sentence!!!)


In the second paragraph, write about those things that you did last week. Be sure to use the PRETERIT TENSE in order to write this paragraph. Include at least five

substantive sentences in the paragraph and be sure to include at least three irregular verbs from Chapter 7.

End your email with at least **three questions** for your friend and sign your real name at the bottom....

---------------------------------------------------------------------------------------
Hola Nick,

Ha pasado mucho tiempo desde la última vez que hablamos! La escuela es muy difícil, pero estoy logrando mantenerse tan centrado como pueda! Yo actualmente voy a Rio Hondo Community College, donde estoy estudiando Ciencias de la Computación! Voy a la escuela los lunes y miércoles y mis días empiezo usualy en alrededor de las 6 am y terminan a las 22:00! Las clases pueden ser difíciles así que trato de asegurarme de que dedicar tiempo extra para estudiar! Una de mis clases favoritas que me estoy tomando ahora mismo es mi clase de Gimnasia Salud! He aprendido mucho en el tiempo que he pasado allí! Aprendemos acerca de cómo mantener y gestionar una vida sana física y mentalmente! Una de mis clases más desafiantes es mi clase de español! Ive realmente nunca había estado en entusiasmados por aprender acerca español pero desde su una clase en línea, su me permitió aprender español de una manera muy diferente y realmente lo disfruto. Durante los días de semana, cuando no estoy en la escuela, ya sea im conducir a ir a buscar a mi hermana de la escuela, el trabajo, o estoy haciendo ejercicio! Me encanta hacer ejercicio, llueva o truene, siempre trato de al menos ir a dar un pequeño resumen 30 minutos! Siempre tengo ganas de los fines de semana! Yo tampoco voy reproducir música hawaiana, Pasar tiempo con la familia, lugar de reunión con amigos, o simplemente relajarse y prepararme para la próxima semana. Si yo Hangout con mi familia salimos y comemos o nos quedamos en la casa y hacer la comida y ver una película. Si yo Hangout con mis amigos, que por lo general sólo tocamos música y enseñamos otras nuevas canciones para aprender! Una de las cosas que estoy tratando de aprender de ellos es un poco de música española! Nunca he tratado de cantar música española así que esto es nuevo para mí! ¡Deséame suerte!

La semana pasada estaba muy ocupado! Como de costumbre, tuve la escuela el lunes y el viernes. Ya que era la semana antes de final, tuve que poner más horas estudiando tratando de prepararme para mi última Gimnasia Salud Final y Ciencias de la Computación! Después de que había se fue y estudiado, me fui a correr por alrededor de una hora! que era el más largo que había corrió en mucho tiempo. Incluso después de salir a correr, todavía me sentía como que tenía que aclarar mi mente de todo el estrés, así que me fui a ir al centro comercial y dar un paseo! Con mi hermana, a mi lado, fuimos a todas las tiendas y ella terminamos ropa de compra que le gustaba! A pesar de que tiene la mayor cantidad de ropa que combina toda nuestra familia, yo estaba feliz de que ella compró algo que le gusta. En los días que no teníamos la escuela, mi hermana y yo salimos y estudiaron o se reunieron con amigos en común. Tuve la realización más extraño cuando mi hermana y yo fuimos a un par de copas con los amigos. Ella bebe tanto como yo lo hago, si no más! Eso no era siquiera la parte más emocionante! Me encontré con uno de mis amigos de la infancia hermanas y mientras hablábamos, empezamos a hablar de las cosas que utilizamos para disfrutar de cuando éramos pequeños. Pronto se dijo "Tu casa es lo más cerca mío". No me di cuenta que vivía tan cerca de nosotros todavía! Ahora, la semana pasada estudiamos todo lo que pude y me di cuenta de que tenía la mayor cantidad de tareas debido como mi hermana. Así que me pasé toda mi fin de semana tratando de ponerse al día en las tareas debido a español mientras estudian y se preparan para la última semana. Creo que la parte más emocionante de mi fin de semana era mi mamá había hecho unas galletas, y yo había comido tanto como pude, que eran tan bueno! ¡Lo siento mucho! hemos estado hablando de mí todo este tiempo! ¿Cómo estás? ¿Sigue jugando el ukulele? ¿Cómo es la escuela?

Sinceramente,

Víctor Contreras
Reply With Quote
   
Get rid of these ads by registering for a free Tomísimo account.
  #2  
Old December 10, 2015, 03:21 PM
Rusty's Avatar
Rusty Rusty is offline
Señor Speedy
 
Join Date: Aug 2007
Location: USA
Posts: 11,316
Native Language: American English
Rusty has a spectacular aura aboutRusty has a spectacular aura about
You have not met the criteria.

The first paragraph is supposed to contain at least 10 sentences that use only a present tense verb. I believe I counted only 8 sentences that contain a present tense verb. The others do not. You used the present perfect, the continuous form, the imperfect, the preterit and the imperative.

The second paragraph is supposed to contain at least 5 sentences that use only a preterit tense verb. You used the imperfect tense, the past perfect and the present tense.

You used the subjunctive mood here and there in both paragraphs, but I'm pretty certain you haven't studied that yet.

It's obvious that you used an online translator. It's obvious that your vocabulary exceeds the scope of your textbook. When you used 'Im' and 'Ive', without proper punctuation, the online translator failed to produce a proper translation. It also failed you when you misspelled words, like 'hangout', which is a phrasal verb ('hang out') and most likely not in your textbook.

There are many errors in your paragraphs other than the missed criteria.
Reply With Quote
Reply

 

Link to this thread
URL: 
HTML Link: 
BB Code: 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Site Rules


All times are GMT -6. The time now is 12:09 AM.

Forum powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

X