Ask a Question(Create a thread) |
|
Melting potAsk about definitions or translations for Spanish or English words. |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
||||
Melting pot
melting pot
–noun 1. a pot in which metals or other substances are melted or fused. 2. a country, locality, or situation in which a blending of races, peoples, or cultures is taking place. In both senses I would translate "melting pot" as "crisol", and feel comfortable with that. Yet I have a concern, while to me "crisol" is a widely known term, is this just my appreciation of it? I.e. is there a more common Spanish word or expression for it? Your views and input will be greatly appreciated... Nueva York es un crisol de culturas...
Lo propio de la verdad es que se basta a sí misma, aquel que la posee no intenta convencer a nadie. "An enemy is somebody who flatters you. A friend is somebody who criticizes the living daylights out of you." Last edited by JPablo; August 17, 2010 at 09:07 PM. Reason: Added the word "term" (a widely known term) |
Get rid of these ads by registering for a free Tomísimo account.
|
|
||||
|
||||
I will be very interested to see where this discussion goes.....
|
||||
|
||||
Crisol es la palabra correcta, para mí también.
|
|
||||
|
||||
Estoy de acuerdo. "Crisol" es la traducción común, aunque muchas personas no usen la palabra en su vida cotidiana.
|
||||
|
||||
Yes, but is crisol used metaforically as in Nueva York es el crisol del mundo? meaning el sitio en que todas las culturas mezclan.
|
||||
|
||||
Correcto.
|
|
||||
|
||||
Bueno, pues me alegro de que coincidamos... Tomísimo es entonces un crisol lingüístico donde todas las variantes hispano-americanas del español se amalgaman, así como las diversas variantes del inglés de ambos lados del Atlántico... y de las antipodas... chino, y otros idiomas tienen cabida en este recipiente cibernético donde las opiniones de todos cuentan, y donde acrisolamos los conocimientos de las lenguas...
Hey, by the way, talking about melting pot... Is there any forum member from down under? I have seen somebody from the Philippines, I believe... but no "Good-day, mate" that I could remember...
Lo propio de la verdad es que se basta a sí misma, aquel que la posee no intenta convencer a nadie. "An enemy is somebody who flatters you. A friend is somebody who criticizes the living daylights out of you." |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
No... si ya...
Me sirve de mucho... (para el español) Pero me refería al otro lado de las antípodas, (para el inglés) a los Aussies y a los Kiwis (australianos y neozelandeses) que tienen un 'inglés' muy peculiar... (Lo mismo que el inglés de Sudáfrica y el de "Inja"...)
Lo propio de la verdad es que se basta a sí misma, aquel que la posee no intenta convencer a nadie. "An enemy is somebody who flatters you. A friend is somebody who criticizes the living daylights out of you." |
|
||||
|
||||
Quote:
|
Link to this thread | |
|
|