Ask a Question

(Create a thread)
Go Back   Spanish language learning forums > Spanish & English Languages > Translations
Register Help/FAQ Community Calendar Today's Posts Search PenpalsTranslator


Movement + o - movimiento

 

If you need help translating a sentence or longer piece of text, use this forum. For translations or definitions of a single word or idiom, use the vocabulary forum.


Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #31  
Old July 28, 2010, 12:07 PM
viveka's Avatar
viveka viveka is offline
Ruby
 
Join Date: Apr 2008
Location: US- Sur Este
Posts: 61
Native Language: Espanol
viveka is on a distinguished road
Croalito y JPablo, gracias por las opciones tan creativas.
Aunque usé el ejemplo de “environmental movement” creo, el contexto de mi pregunta tiende a “historic social movement” en el sentido de revolución social. Pero como vivo en Miami, y la población cubana de una orientación política en particular se ha adueñado de los matices de palabra revolución, a pesar de yo no ser cubana, me afectan los aires de mi pueblo, aduciendo a Miguel Hernández.
Ahora tengo una mejor visión del uso y los ricos vocablos que todos mis amigos y amigas aquí me han regalado.



JPablo, no es un título, se acerca más al concepto de "critical mass" en el sentido de la acción de las masas en reacción a las injusticias sociales. El peligro del fascismo al llegar el momento en que un sistema que terroriza a las masas, propaga el pánico y tilda a sus própias víctimas de "terroristas" . El peligro de la complacencia social, y la falta de participación de las personas íntegras en la política a nivel nacional y global. Cuando los que son decentes le huyen a la política, claudican el mando a los corruptos y le cedemos la humanidad al monstruo avaro de la explotación.

Reply With Quote
   
Get rid of these ads by registering for a free Tomísimo account.
  #32  
Old July 29, 2010, 04:15 AM
JPablo's Avatar
JPablo JPablo is offline
Diamond
 
Join Date: Apr 2010
Location: Southern California
Posts: 5,579
Native Language: Spanish (Castilian, peninsular)
JPablo is on a distinguished road
De nada, Viveka.
Comprendo plenamente lo que dices.
__________________
Lo propio de la verdad es que se basta a sí misma, aquel que la posee no intenta convencer a nadie.
"An enemy is somebody who flatters you. A friend is somebody who criticizes the living daylights out of you."
Reply With Quote
  #33  
Old July 29, 2010, 09:07 PM
CrOtALiTo's Avatar
CrOtALiTo CrOtALiTo is offline
Diamond
 
Join Date: May 2008
Location: Mérida, Yucatán
Posts: 11,686
Native Language: I can understand Spanish and English
CrOtALiTo is on a distinguished road
Quote:
Originally Posted by viveka View Post
Croalito y JPablo, gracias por las opciones tan creativas.
Aunque usé el ejemplo de “environmental movement” creo, el contexto de mi pregunta tiende a “historic social movement” en el sentido de revolución social. Pero como vivo en Miami, y la población cubana de una orientación política en particular se ha adueñado de los matices de palabra revolución, a pesar de yo no ser cubana, me afectan los aires de mi pueblo, aduciendo a Miguel Hernández.
Ahora tengo una mejor visión del uso y los ricos vocablos que todos mis amigos y amigas aquí me han regalado.



JPablo, no es un título, se acerca más al concepto de "critical mass" en el sentido de la acción de las masas en reacción a las injusticias sociales. El peligro del fascismo al llegar el momento en que un sistema que terroriza a las masas, propaga el pánico y tilda a sus própias víctimas de "terroristas" . El peligro de la complacencia social, y la falta de participación de las personas íntegras en la política a nivel nacional y global. Cuando los que son decentes le huyen a la política, claudican el mando a los corruptos y le cedemos la humanidad al monstruo avaro de la explotación.

Yes I got it your commentary.
Only I've a few correction in my user name or nick.
I'm CrOtALiTo
And you have wrote Coalito jejejeje. It's funny for me

Yes I got it, you aren't Cuban resident even so sometimes you feel affectation with the problems that currently have the Cuban town.

Really I can understand you, because literally you have a grave preoccupation with problems that the people in that country have in this moment, but well I believe that everyone have troubles in the life and you just should have a great preoccupation, you must not worry you with those problems of the government.

Take care please.
__________________
We are building the most important dare for my life and my family feature now we are installing new services in telecoms.
Reply With Quote
Reply

Tags
gerundio, movimiento

 

Link to this thread
URL: 
HTML Link: 
BB Code: 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Site Rules


All times are GMT -6. The time now is 04:51 AM.

Forum powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

X