Ask a Question

(Create a thread)
Go Back   Spanish language learning forums > Teaching & Learning > Culture


More Spanish speakers in the U.S. than in Spain!!!!

 

Questions about culture and cultural differences between countries and languages.


Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old February 22, 2010, 01:03 PM
Villa's Avatar
Villa Villa is offline
Emerald
 
Join Date: Sep 2009
Location: Corona, California
Posts: 879
Native Language: inglés y español).
Villa is on a distinguished road
More Spanish speakers in the U.S. than in Spain!!!!

For a long time the U.S. was in 5th and 4th place for number of Spanish speakers. Now the U.S. has more Spanish speakers than anyother country in the world after Mexico. So the U.S. has more Spanish speakers than Spain now!
Don't forget that there are a total of 21 Spanish speaking countries in the world which makes it just that more fantastico.

Total number of Spanish speakers

Mexico 108,396,211

United States 50,000,000 + 7,820,000 students of Spanish (That's over 50 million Spanish speakers in the U.S.! Fantastico!

Spain 46,745,807

Last edited by Villa; February 22, 2010 at 01:11 PM.
Reply With Quote
   
Get rid of these ads by registering for a free Tomísimo account.
  #2  
Old February 22, 2010, 01:14 PM
Perikles's Avatar
Perikles Perikles is offline
Diamond
 
Join Date: Oct 2009
Location: Tenerife
Posts: 4,814
Native Language: Inglés
Perikles is on a distinguished road
Just a minute - does this mean Spanish as a mother tounge, or does it include people who claim they speak Spanish as a second language?
Reply With Quote
  #3  
Old February 22, 2010, 01:34 PM
Villa's Avatar
Villa Villa is offline
Emerald
 
Join Date: Sep 2009
Location: Corona, California
Posts: 879
Native Language: inglés y español).
Villa is on a distinguished road
Do a search on the Spanish language Wikipedia The free encyclopedia para que veas/so you can see.

Sea como sea hay muchisima gente que habla español in the U.S. ahora. Yo vivo in California donde hay mas gente de habla hispana que en cualquier otro estado.

There are over 500 Spanish TV stations in the U.S. and just about as many radio stations in Spanish.

Last edited by Villa; February 22, 2010 at 01:38 PM.
Reply With Quote
  #4  
Old February 22, 2010, 01:49 PM
Perikles's Avatar
Perikles Perikles is offline
Diamond
 
Join Date: Oct 2009
Location: Tenerife
Posts: 4,814
Native Language: Inglés
Perikles is on a distinguished road
Yep, done that. But your figures are for the population of the country, not Spanish speakers, although there is not much difference.

For Spanish speakers with Spanish as first language,

Mexico 99,908,787
Colombia 44,860,590
USA 42,859,894
Spain 41,603,769

I don't think it means much to include Spanish as a second language, because it depends too much on the level at which you decide that it counts.
Reply With Quote
  #5  
Old February 22, 2010, 02:47 PM
bobjenkins's Avatar
bobjenkins bobjenkins is offline
Diamond
 
Join Date: Apr 2009
Location: España próximamente??
Posts: 2,923
Native Language: Inglés
bobjenkins is on a distinguished road
¡qué bueno! Ya tengo que encontrarles para que pueda hablar en español

Seguro que el porcentaje de la población total es lo que tiene significación porque mucha más gente en los EEUU que España
__________________
"There´s always money in the banana stand michael!"
--george bluthe sir
Reply With Quote
  #6  
Old February 22, 2010, 04:06 PM
Villa's Avatar
Villa Villa is offline
Emerald
 
Join Date: Sep 2009
Location: Corona, California
Posts: 879
Native Language: inglés y español).
Villa is on a distinguished road
Seems to me there would be a litttle more enthusiasm about this on a
forum that is suppose to be promoting the learning of Spanish. Qué no?!
Reply With Quote
  #7  
Old February 22, 2010, 06:36 PM
poli's Avatar
poli poli is offline
rule 1: gravity
 
Join Date: Oct 2007
Location: In and around New York
Posts: 7,810
Native Language: English
poli will become famous soon enoughpoli will become famous soon enough
Quote:
Originally Posted by Perikles View Post
Just a minute - does this mean Spanish as a mother tounge, or does it include people who claim they speak Spanish as a second language?
Hay muy pocos anglos que hablan más que unas pocas palabras en español en EEUU. La gran mayoria que hablan español son inmigrantes y sus hijos y hay millones de ellos. Las escuelas y la cultura del pais animan a los jovenes usar inglés. En general para avanzar en una carrera en EEUU necisita hablar inglés. Por eso el idioma español es menos sostenable aquí que en paises hispanas. Sin embargo dondequiera hay un hispano-California, Nueva York, Nueva Jersey, Texas y Florida en particular, pero en todos los estados tambien incluyundo Alaska(dominicanos) y Hawaii(portorriqueños).
__________________
Me ayuda si corrige mis errores. Gracias.
Reply With Quote
  #8  
Old February 23, 2010, 02:56 AM
Ambarina's Avatar
Ambarina Ambarina is offline
Emerald
 
Join Date: Mar 2009
Location: 43º 12' 0 N 4º 49' 0 W
Posts: 837
Native Language: Español
Ambarina is on a distinguished road
Quote:
Originally Posted by poli View Post
Hay muy pocos anglos que hablan más que unas pocas palabras en español en EEUU. La gran mayoria que hablan español son inmigrantes y sus hijos y hay millones de ellos. Las escuelas y la cultura del pais animan a los jovenes usar inglés. En general para avanzar en una carrera en EEUU necisita hablar inglés. Por eso el idioma español es menos sostenable aquí que en paises hispanas. Sin embargo dondequiera hay un hispano-California, Nueva York, Nueva Jersey, Texas y Florida en particular, pero en todos los estados tambien incluyundo Alaska(dominicanos) y Hawaii(portorriqueños).
Estoy al otro lado del "charco" y por lo tanto no vivo la situación, pero por lo que he visto en este foro hay muchos hispanos en EEUU que se están olvidando de su lengua materna, y sobre todo los de 2ª y 3ª generación. Como has dicho, el énfasis al llegar a un país nuevo es aprender el nuevo idioma pero creo que eso no debería de ser en detrimento de tu propia lengua. Los niños son capaces de aprender más de un idioma a la vez cuando son pequeñitos y desde luego que más que un impedimento, es una ventaja para la vida saber más de uno. De hecho los países monolingües son minoría en este mundo.
A lo mejor en EEUU algún día habrá más hispanohablantes que anglos o ¿por qué no puede ser un país oficialmente bilingüe como Canadá?
__________________
"Desiderata" - ...be gentle with yourself.You are a child of this universe no less than the trees and the stars; you have a right to be here.
...sé amable contigo mismo. Eres una criatura de este universo al igual que los árboles y las estrellas; tienes derecho a estar aquí.
Reply With Quote
  #9  
Old February 23, 2010, 06:55 AM
poli's Avatar
poli poli is offline
rule 1: gravity
 
Join Date: Oct 2007
Location: In and around New York
Posts: 7,810
Native Language: English
poli will become famous soon enoughpoli will become famous soon enough
Quote:
Originally Posted by Ambarina View Post
Estoy al otro lado del "charco" y por lo tanto no vivo la situación, pero por lo que he visto en este foro hay muchos hispanos en EEUU que se están olvidando de su lengua materna, y sobre todo los de 2ª y 3ª generación. Como has dicho, el énfasis al llegar a un país nuevo es aprender el nuevo idioma pero creo que eso no debería de ser en detrimento de tu propia lengua. Los niños son capaces de aprender más de un idioma a la vez cuando son pequeñitos y desde luego que más que un impedimento, es una ventaja para la vida saber más de uno. De hecho los países monolingües son minoría en este mundo.
A lo mejor en EEUU algún día habrá más hispanohablantes que anglos o ¿por qué no puede ser un país oficialmente bilingüe como Canadá?
Claro que es detrimento a su lengua materna. Aquí los niños de los inmigrantes están bombardeados por la cultura anglo y el idioma inglés tanto que los niños prefieren hablar inglés entre sus amigos y español con sus padres. Sin embargo el castellano tiene una dinámica presencia aquí en todas partes--tanto que a veces parecemos latinoamerica.

Vi por la sonrisa que pusiste despúes de su comentario que
entiendes que el Canadá es bilingüe pero dividido por idioma. Quebec
es francófono pero el resto de pais habla inglés. Nunca vi en censo pero
imagino que hay más hispano-hablantes y ciertamente los que hablan idiomas de china en Toronto (Ontario) que francófonos.
__________________
Me ayuda si corrige mis errores. Gracias.
Reply With Quote
  #10  
Old February 23, 2010, 07:52 AM
Elaina's Avatar
Elaina Elaina is offline
Diamond
 
Join Date: Jun 2007
Location: Midwest
Posts: 2,565
Native Language: English
Elaina will become famous soon enough
Es cierto. Ya hay muchas personas que hablan español aqui en los EEUU...PERO.... tambien veo que hay muchas personas que no hacen el intento de aprender inglés.

"Cuando en Roma, haced como los romanos"

Aplausos a aquellas personas que estan aqui y estan haciendo lo posible por aprender inglés y asimilarse a la cultura SIN perder su propia.

Aplausos a aquellas personas que han venido aqui para mejor su vida sin estropear la de otros.

Solo mis de opinion.

__________________
Elaina
All our dreams can come true if we have the courage to pursue them. Walt Disney
Reply With Quote
Reply

 

Link to this thread
URL: 
HTML Link: 
BB Code: 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Site Rules

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Best Place to Learn Spanish in Spain? kujina General Chat 20 March 02, 2011 11:37 AM
Place to listen & read - native spanish speakers NiCACHiCA Teaching and Learning Techniques 13 July 29, 2009 08:12 PM
Question for native spanish speakers. supa-coopa General Chat 11 September 06, 2008 01:01 PM


All times are GMT -6. The time now is 01:55 AM.

Forum powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

X