Ask a Question

(Create a thread)
Go Back   Spanish language learning forums > Spanish & English Languages > Practice & Homework
Register Help/FAQ Community Calendar Today's Posts Search PenpalsTranslator


Need Help on Spanish Translation - Urgent

 

Practice Spanish or English here. All replies to a thread should be in the same language as the first post.


Reply
 
Thread Tools Display Modes
  #1  
Old March 27, 2009, 07:39 PM
seattlewashington seattlewashington is offline
Opal
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 5
seattlewashington is on a distinguished road
Need Help on Spanish Translation - Urgent

Hey all,

I just needed some help in translating this from English into Spanish I am pretty new to the Spanish language so I attempted this by sitting with a dictionary, and a conjugation chart. Thanks in advance for all your help! :

I want to talk about a conflict between two countries in the southeast of Asia. The two countries are India, and Pakistan. The two countries were very strong, but now India has a small advantage because India has the power of the economy. The conflict is between the two countries is about the propriety of a region that is called Kashmir.

The region of Kashmir is a very valuable region for its beauty, and natural resources. In Kashmir there are big rivers, and the land is pure. The land also has a variety of animals. The air that you breath is pure, and the water of the rivers is drinkable.

There is a rich culture in this region also because many of the people in this region are people with many traditions. It is interesting because the country of India has a large population of Hindu people. It is important that one realizes that Pakistan is a country that has many people of the religion Islam. Many of the people of Kashmir want to be citizens of Pakistan.

I believe that this conflict of religions is the main conflict between these two countries. I believe that the animosity between the two countries for past events. In the fifteenth and sixteenth century the people of Islam went in India and destroyed many temples and killed many Hindu people. But when India received its independence from the English many Hindu people went an committed crimes against the Islamic people.

Now there are many acts of violence between the two groups in India. The perpetrators of this conflict are terrorists, and extremists that live on revenge. The two groups of extremists trade attacks against innocent people. Most recently a group of terrorists of the religion Islam went and bombed a hotel in Mumbai and attacked people of all races in the hotel, especially people of white skin. The terrorists chose to conduct this operation in India in order to give a bad impression of India to the rest of the world.

I believe that when one group of extremists will stop the attacks the other group of extremists will stop as well.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

This is my attempt:

Yo quiero que hablar sobre una conflicto entre dos países en el suroeste de Asia. Los dos paises son India, y Pakistan. Los dos paises fueron muy fuerte, pero ahora India un pequeno avantejo porque India tiene podre de la economia. La conflicta es entre los dos paises es sobre la propiedad de un region se llama Kashmir.
La region de Kashmir es un region muy valioso, por su belleza, y las recursas naturales. En Kashmir hay rios grandes, y la tierra es puro. La cordierrals tiene un variedad de animals. La aire que respire es puro, y los agua de los rios son potable.
Hay una cultura rico en este region tambien porque muchos personas son personas con muchos tradiciones. Es intersante porque el país de India, tiene un gran populacion de personals hindu. Es importante que realize que Pakistan es un país que tiene mucho personas de la religion de Islam. Muchos de las personas de Kashmir quieres ser (citizens) de Pakistan.
Yo creo que este conflicta de religions es el conflicto principal entre los dos países. Yo creo que hay animosidad entre los dos países por eventos pasados. En el siglo quince, y dieciseis los personas de la religion Islam fueron en India y destrozaron muchos templos, y mataron muchos personas hindu. Pero cuando India fue recibir su independencia de las Inglaterras muchos personas hindu fueron cometer crimones contra las personas de Islam.
Ahora hay muchos actos de violencia entre los dos grupos de religions en India. Los perpetradores de este conflicta son terroristas, y extrimistas que viven en venganza. Los dos grupos de extrimistas intercambian ataques contra personas innocente. Más recientemente un grupo de terroristas de el religion Islam fue bombar una hotel en Mumbai y ataquar personas de todos los raices en este hotel especialemente personas de piel blanco. Pero estos terroristas optaron que conductar este operacion en India con el fin de dieron un impression mal a India a el resto del mundo.
Yo creo que cuando un grupo de extrimistas deben parar los ataques y los extrimistas del otro grupo deben parar tambien.
Reply With Quote
   
Get rid of these ads by registering for a free Tomísimo account.
  #2  
Old March 27, 2009, 09:40 PM
Rusty's Avatar
Rusty Rusty is offline
Señor Speedy
 
Join Date: Aug 2007
Location: USA
Posts: 11,316
Native Language: American English
Rusty has a spectacular aura aboutRusty has a spectacular aura about
Welcome to the forums! I hope you can come back often.

This text was very long!! I hope you realize we aren't a professional translating service.

My attempt trims up the original, but still conveys the same ideas. Others may correct what I've written, so wait for a consensus.

~~~

Quiero hablar de un conflicto entre dos países en el sudeste de Asia. Las dos naciones son la India y Pakistán. Estos países fueron muy fuertes pero, porque ahora se apodera de la economía, la India tiene una pequeña ventaja . El conflicto entre las dos naciones es sobre la propiedad de una región llamada Kashmir.

Kashmir es una región valorada por su belleza y recursos naturales. En Kashmir, hay ríos grandes y la tierra es pura y abunda en animales. El aire que se respira es pura y se puede tomar del agua de sus ríos.

También, hay una cultura rica en esta región porque la gente lleva muchas tradiciones. Hay una población grande de Hindúes. Es interesante e importante saber que la mayoría de la gente de Pakistán sigue la religión Islam. Muchas de las personas de Kashmir quieren juntarse con las de Pakistán.

Creo que el conflicto entre las religiones es la afrenta principal entre los dos países. Creo que existe la animosidad entre ellos por lo que ocurrió en el pasado. En los siglos XV y XVI los Islam fueron a la India y destruyeron muchos templos y mataron a muchos Hindúes. Cuando recibió su independencia de los ingleses, muchos Hindúes cometieron delitos en contra de los Islam de la India.

Ahora hay muchos actos de violencia entre los dos grupos religiosos en la India. Los autores de éstos son terroristas y extremistas que viven por la venganza. Estos se turnan los ataques contra personas inocentes. Recientemente, un grupo de terroristas Islam bombaron un hotel en Mumbai y atacaron a personas de todos raíces, especialmente las de piel blanca. Los terroristas optaron a realizar esta operación en la India para dar una mala impresión del país al resto del mundo.

Creo que cuando un grupo de extremistas deje de atacar al otro, éste hará lo mismo.

Last edited by Rusty; March 28, 2009 at 09:30 PM.
Reply With Quote
  #3  
Old March 29, 2009, 01:11 PM
sosia's Avatar
sosia sosia is offline
Ankh-Morpork's citizen
 
Join Date: Jun 2006
Location: a 55 cm del monitor
Posts: 2,984
Native Language: Spanish (Spain)
sosia has a spectacular aura aboutsosia has a spectacular aura about
Quiero hablar de un conflicto entre dos países en el sudeste de Asia. Las dos naciones son la India y Pakistán. Estos países fueron muy fuertes pero ahora la India tiene una pequeña ventaja ya que tiene mayor poder económico. El conflicto entre las dos naciones es sobre la propiedad de una región llamada Kashmir.

Kashmir es una región valiosa por su belleza y recursos naturales. En Kashmir hay ríos grandes y la tierra es pura.También tiene abundancia de animales. El aire que se respira es puro y se puede tomar del agua de los ríos.

También hay una cultura rica en esta región porque la mayoría de la gente conserva muchas tradiciones. Hay una población grande de Hindúes. Esto es importante e interesante porque la mayoría de la gente de Pakistán sigue la religión del Islam. Muchas de las personas de Kashmir quieren ser ciudadanos de Pakistán.

Creo que el conflicto entre las religiones es la principal disputa entre los dos países. Creo que existe la animosidad entre ellos por lo que ocurrió en el pasado. En los siglos XV y XVI los islamistas fueron a la India y destruyeron muchos templos y mataron a muchos hindúes. Cuando consiguieron su independencia de los ingleses, muchos hindúes cometieron delitos contra de los islamistas.

Ahora hay muchos actos de violencia entre los dos grupos religiosos en la India. Los autores de éstos son terroristas y extremistas que viven para la venganza. Estos centran los ataques contra personas inocentes. Recientemente, un grupo de terroristas islamistas pusieron bombas en un hotel en Mumbai (Bombay?) y atacaron a personas de todas las razas, especialmente blancos. Los terroristas realizaron esta operación en la India para dar una mala impresión de este país al resto del mundo.

Creo que cuando un grupo de extremistas deje de atacar al otro, éste hará lo mismo.

-----------------
Corrections only to add more fluency.
About the last sentence, hate it's not so easy to forgive.
Saludos
__________________
History, contrary to popular theories, "is" kings and dates and battles.
Small Gods Terry Pratchett
Reply With Quote
Reply

 

Link to this thread
URL: 
HTML Link: 
BB Code: 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Site Rules

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Help Translating oral preentation for school - semi urgent literacola Practice & Homework 3 March 25, 2009 07:00 PM
No me aplique (Spanish to English translation) littlesue Translations 6 January 10, 2009 05:54 PM
Help with translation Jorge619 Grammar 4 January 31, 2008 01:30 PM
Translation, please? wild child Vocabulary 1 August 03, 2006 10:16 AM


All times are GMT -6. The time now is 10:59 PM.

Forum powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

X