Sierra de vaivén - Page 2
View Full Version : Sierra de vaivén
irmamar
January 24, 2010, 01:45 PM
:lol::lol: (sexist remark deleted) :lol::lol:
What did you write? :mad:
I have things more important to think of that a stupid circular saw. But I use logic in my thoughts :p :D
Perikles
January 24, 2010, 01:53 PM
What did you write? :mad:
I have things more important to think of that a stupid circular saw. But I use logic in my thoughts :p :DI didn't put any remark - I resisted the temptation and pretended to have written one. :D
chileno
January 24, 2010, 02:24 PM
En el cole hicimos algo de marquetería con esta sierra de marquetería:
http://intercentres.cult.gva.es/intercentres/03012645/depart/tecnologia/HERRAMIENTAS/FOTOS%20HERRAMIENTAS/album%20Web/images/SIERRA%20MARQUETERIA_jpg.jpg
Y en la tele, cuando hablan de sierra de calar, sale esto:
http://www.pasarlascanutas.com/sierracalar/caladora.JPG
:)
Correcto. lo que pasa que antaño no había electridad.
En todo caso, cuando uno hace la búsqueda por una salen las dos clases...manual y electrica. no?
irmamar
January 24, 2010, 02:46 PM
I didn't put any remark - I resisted the temptation and pretended to have written one. :D
Hay mujeres más hábiles que yo con estas cosas. Lo mío es puramente intelectual (aunque si me vieras con el taladro... :eek: )l :p :D
Correcto. lo que pasa que antaño no había electridad.
En todo caso, cuando uno hace la búsqueda por una salen las dos clases...manual y electrica. no?
Creo que la segunda es para maderas más grandes y más difíciles de cortar. Nosotros cortábamos una madera muy finita, de chapa, como la que se pone detrás de los armarios. ¿Te imaginas una clase con niños de 10 ó 12 años con una sierra de calar? :eek: :D
chileno
January 24, 2010, 03:27 PM
Hay mujeres más hábiles que yo con estas cosas. Lo mío es puramente intelectual (aunque si me vieras con el taladro... :eek: )l :p :D
Creo que la segunda es para maderas más grandes y más difíciles de cortar. Nosotros cortábamos una madera muy finita, de chapa, como la que se pone detrás de los armarios. ¿Te imaginas una clase con niños de 10 ó 12 años con una sierra de calar? :eek: :D
Definitivamente para niños una sierra eléctrica no va.
AngelicaDeAlquezar
January 24, 2010, 03:48 PM
Word "vaivén" corrected at the first post.
pjt33
January 24, 2010, 04:05 PM
Can you think of a kind of saw which isn't 'va y viene' ?:thinking:- (apart from a circular saw :rolleyes:)
Bandsaw (sierra de cinta). Chainsaw (motosierra).
CrOtALiTo
January 25, 2010, 08:32 AM
Also you can separate the words Vaiven in Va y ven.
That's another way use that.
Perikles
January 25, 2010, 11:32 AM
Can you think of a kind of saw which isn't 'va y viene' ?:thinking:- (apart from a circular saw :rolleyes:)
Bandsaw (sierra de cinta). Chainsaw (motosierra).I was hoping for a reply from a female member of the forum. Too easy for a bloke. :rolleyes::rolleyes:
laepelba
January 25, 2010, 02:23 PM
How about a seesaw? :)
Perikles
January 26, 2010, 02:39 AM
How about a seesaw? :):lol::lol: But even that is the same motion. You'll be suggesting coldsore next. :whistling:
laepelba
January 27, 2010, 08:11 AM
No, I'm from the United States. There's no way I could mix up "saw" and "sore". Well, if I was from Boston, maybe. But nope, I'm from upstate NY.......... :)
María José
March 29, 2010, 02:30 AM
How about a seesaw? :)
Seesaw is one of my favourite words in English... and it's difficult to translate:you can say columpio (but then it would be the same as swing) or maybe balancín.
laepelba
March 29, 2010, 06:28 AM
Really? Spanish doesn't have a name for a seesaw? Do they not have seesaws in Spanish playgrounds? Hmmm.....
irmamar
March 29, 2010, 09:55 AM
¿Balancín? Something like this? :thinking:
http://www.indalchess.com/tienda/images/balancin_muelle_wali.jpg
María José
March 29, 2010, 10:48 AM
Exactly that, Irmamar. You call it balancín then?
AngelicaDeAlquezar
March 29, 2010, 01:44 PM
In Mexico we call it "subeybaja" :)
María José
March 29, 2010, 02:06 PM
In Mexico we call it "subeybaja" :)
Qué chulo, esa palabra también me encanta.:)
irmamar
March 30, 2010, 01:02 AM
Pues no sé cómo se llama, creo que balancín (la imagen la busqué con la palabra "balancín"). :thinking: Como no me ha gustado nunca mucho, no le he dado importancia. Me gustaban más el tobogán y los columpios. :D
María José
March 30, 2010, 02:03 AM
Yo era una cobardica, casi todo me daba miedo.... sobre todo cuando eran mis hijos los que montaban...
vBulletin®, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.