PDA

Hola/Hello!

View Full Version : Hola/Hello!

itsameag
February 12, 2010, 01:21 AM
Hello! My name is Meag and I am from the United States (Ohio, actually!). I am currently in my second year of living and teaching English in Seville, Spain and I love it. I have registered for this site for a couple of reasons. First, I will be returning home to the states in June and will be taking an exam to measure my Spanish skills and allow me entrance into a licensure program to teach high school Spanish. It is called the Praxis II 0191 test, is anyone familiar with it? Secondly, I spend the majority of my days speaking in Spanish but very rarely get an opportunity to practicing writing. And finally, I always love meeting new people!

Thanks in advance for any help :)

Hola, me llamo Meag y soy de los EEUU (de hecho, Ohio!). Actualmente estoy en mi segundo año viviendo y enseñando el inglés en Sevilla, España y me encanta. He registrado por este foro por algunas razones. Primero, volveré a Ohio en junio y tengo que tomar un examen para que una universidad pueda medir mi nivel del español y para que me permita entrada a un programa de la enseñaza del español en los institutos. El examen se llama Praxis II 0191, os suena? Segundo, paso la mayoría de cada día hablando en español pero apenas tengo la oportunidad para practicar mi español escrito. Y por fin, claro, siempre me encanta conocer a gente nueva!

Gracias adelante por la ayuda :)

(and please correct my mistakes!!)

-Meag

Perikles
February 12, 2010, 03:19 AM
Welcome from me :)

AngelicaDeAlquezar
February 12, 2010, 09:46 AM
Hello Meag. Good luck with your exams!

Some comments and corrections:

Hola, me llamo Meag y soy de los EEUU (de hecho, de Ohio!). Actualmente estoy en mi segundo año viviendo y enseñando el inglés en Sevilla, España y me encanta. He registrado por Me he registrado en este foro por algunas(1) razones: Primero, volveré a Ohio en junio y tengo que tomar un examen para que una universidad pueda medir mi nivel del de español y para que me permita la entrada(2) a un programa de la enseñaza del español en los institutos. El examen se llama Praxis II 0191, os suena? Segundo, paso la mayoría de cada día(3) hablando en español pero apenas tengo la oportunidad para practicar mi español escrito. Y por fin Finalmente(4), claro, siempre me encanta(5) conocer a gente nueva!

Gracias adelante de antemano por la ayuda :)

(1) "Algunas" sounds strange for me... I'd use "por varias razones".
(2) Or "y para que me permita entrar a un programa"
(3) "Paso la mayor parte del día" or "paso casi todo el día"
(4) "Por fin" is rather used when you talk about something you've been waiting for: "¡Por fin dejó de nevar!", "¡Por fin acabé la lista!"
For concluding a paragraph it's better to say "finalmente".
(5) "Encantar" is some sort of superlative, so it rarely admits any emphasis. So it's better to say simply "me encanta conocer gente nueva".

CrOtALiTo
February 12, 2010, 10:11 AM
Hello I bid you welcome to this place.
And I hope that your stay in the forums will be enjoyable.
If you need improve the Spanish with someone, then I can help you if you want.

irmamar
February 12, 2010, 10:57 AM
Welcome, Meag :)

Jessica
February 12, 2010, 11:06 AM
bienvenida

itsameag
February 15, 2010, 02:58 AM
Thank you everyone for your messages and helpful corrections! :)

bobjenkins
February 15, 2010, 06:12 AM
Bienvenida!:infinity: