Ask a Question(Create a thread) |
|
CaballeroA place for discussing the Daily Spanish Word. |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
He doesn't raise his voice.
|
|
||||
|
||||
OH!!!!!!!!!!!!! THANKS!! That makes a LOT of sense!
|
||||
|
||||
I guess you could say (in English) "stronger" instead of "higher" . But I'm not sure.
|
|
||||
|
||||
Actually, "He doesn't raise his voice" is exactly what we would say in English.
|
||||
|
||||
Yes, I know it, but I have the doubt if I could say in English "a word stronger than another".
|
|
||||
|
||||
Quote:
Usar palabras fuertes que no es precisamente decir algo en tono o voz alta. Palabras fuertes serían también subidas de tono, y no se refiere al volumen de la voz. ¿Correcto? |
|
||||
|
||||
Louder.
|
|
||||
|
||||
but I was not sure whether I could say in English ".."
but I had my doubts about saying in English ".." ¿Como se dice en Español utilisando 'duda' ? |
|
||||
|
||||
Quote:
Pero tenía mis dudas acerca de decir en inglés. pero tengo la duda si podía decir en inglés. but I have the doubt if I can say in English. pero tengo la duda si puedo decir en inglés. Esta última me suena mejor. (And I don't even use a handkerchief) |
Tags |
caballero, gentleman |
Link to this thread | |
|
|