Spanish language learning forums

Spanish language learning forums (https://forums.tomisimo.org/index.php)
-   Introductions (https://forums.tomisimo.org/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Just Another Spanish Learner (https://forums.tomisimo.org/showthread.php?t=10153)

Just Another Spanish Learner

dawnsan February 04, 2011 01:51 PM

Just Another Spanish Learner

¡Hola!

Me llamo Dawn. Tengo diecisiete años. Quiero hablar bien en español porque quiero ir a la España por una año estudiar en colegió. Estudio español desde hace tres años en mi escuela.

Por favor me vas a ayudar con mi español.

--

Hello!

My name is Dawn and I am 17 years old. I want to be fluent in Spanish because I want to go as an exchange student for one year when I'm college. I've studied Spanish for 3 years at my high school.

Please do not hesitate to correct my Spanish! Be as harsh as you can. XD I want to improve!

Dawn

Awaken February 04, 2011 01:55 PM

Welcome Dawn. What you are doing (studying abroad) is such a good idea. It is one of things I truly regret from college. By the time I realized I wanted to do it, I was a Senior credits wise and could not get any credits abroad. Not that you asked for my advice, but I would personally go in the Summer or Fall after your Freshman year. This lets you get used to the life of a college student, but will allow you to get credits abroad in your humanities.

Anyway, good luck.

dawnsan February 04, 2011 02:02 PM

Thank you for the welcome! I was planning on going to Spain immediately after my freshman year. XD Thanks a lot. :)

CrOtALiTo February 04, 2011 05:43 PM

Quote:

Originally Posted by dawnsan (Post 104666)
¡Hola!

Me llamo Dawn. Tengo diecisiete años. Quiero hablar bien en español porque quiero ir a la España por una año estudiar en colegió. Estudio español desde hace tres años en mi escuela.

--

Hello!

My name is Dawn and I am 17 years old. I want to be fluent in Spanish because I want to go as an exchange student for one year when I'm college. I've studied Spanish for 3 years at my high school.

Please do not hesitate to correct my Spanish! Be as harsh as you can. XD I want to improve!

Dawn

Hello Dawn.

My name is George from Mexico, I'm not newbie with this language in my particular case is English, always I'm looking people who I can practice my English skill, and my speech too.

Then if you are interesting in practice with someone your prefer language, then don't hesitate to ask me.

Take care.

Sincerely yours.

LibraryLady February 05, 2011 11:56 AM

Bienvenida a los foros :)

mica91 February 06, 2011 02:08 PM

Hola Dawn!
yo me llamo Milica y también estudio espanol en la facultad....queria hablar con alguien sobre este idioma....qualquier pregunta, no tienes la duda por preguntarme....sería encantada de conocerte!!!!!
yo soy de serbia.

pjt33 February 06, 2011 03:04 PM

Quote:

Originally Posted by dawnsan (Post 104666)
¡Hola!

Mejor: "Quiero ir a España para estudiar un año de mi carrera universitaria".

Y en la última frase mejor "Por favor me ayudas con mi español".

Pero para tres años de estudio escribes bien, ánimo. Un consejo, si quieres venir para estudiar, que no vengas a Valencia. Aquí vienen muchos estudiantes extranjeros pero la mayoría vienen más para montar fiestas que para estudiar, así que los que tienen ganas de estudiar lo pasan bastante difícil.

sosia February 07, 2011 03:07 AM

¡Bienvenida :D! Me gusta tu avatar..... :D :D

mica91 February 07, 2011 09:29 AM

pjt33, me encanta que vives en valencia....¿estudias algo?

irmamar February 07, 2011 01:35 PM

Kumusta 'ka? (o algo así, Vita me dijo que significaba "¿cómo estás?" No sé si lo he escrito bien. :D

mica91 February 07, 2011 02:52 PM

crotalito, ¿sabes algo de don quijote? me gusta mexico..........

Caballero February 07, 2011 02:58 PM

¿Has visitado Mexico?

pjt33 February 07, 2011 03:26 PM

Quote:

Originally Posted by mica91 (Post 104867)
pjt33, me encanta que vives en valencia....¿estudias algo?

"Me encanta que vivas" - subjuntivo porque es una reacción emocional / subjetiva.

No estudio, pero he conocido a varios estudiantes extranjeros que han pasado seis meses o un año estudiando aquí.

dawnsan February 07, 2011 03:54 PM

Quote:

Originally Posted by mica91 (Post 104777)
Hola Dawn!
yo me llamo Milica y también estudio espanol en la facultad....queria hablar con alguien sobre este idioma....qualquier pregunta, no tienes la duda por preguntarme....sería encantada de conocerte!!!!!
yo soy de serbia.

¡Hola Milica!

Ah, yo también! Mis amigos no practican ya porque tenemos una maestra quien enseñó mas artes que español!

Quote:

Originally Posted by pjt33 (Post 104798)
Mejor: "Quiero ir a España para estudiar un año de mi carrera universitaria".

Y en la última frase mejor "Por favor me ayudas con mi español".

Pero para tres años de estudio escribes bien, ánimo. Un consejo, si quieres venir para estudiar, que no vengas a Valencia. Aquí vienen muchos estudiantes extranjeros pero la mayoría vienen más para montar fiestas que para estudiar, así que los que tienen ganas de estudiar lo pasan bastante difícil.

Ah gracias, pjt33. Pero no entiendo "Pero para tres años de estudio escribes bien, ánimo". Pienso que "But for three years of studying, you should be able to write well, come on!" pero yo no se. Quiero ir a Madrid. Gracias por la consejo. :)

Quote:

Originally Posted by sosia (Post 104845)
¡Bienvenida :D! Me gusta tu avatar..... :D :D

¡Gracias! La mujer de mi avatar es Akira Ferrari de Aria.

Quote:

Originally Posted by irmamar (Post 104900)
Kumusta 'ka? (o algo así, Vita me dijo que significaba "¿cómo estás?" No sé si lo he escrito bien. :D

Eso es correcto. Pero no necesitas el '.

Caballero February 07, 2011 04:23 PM

No, es "you write well." :)

Jessica February 13, 2011 07:18 PM

bienvenida! :)

All times are GMT -6. The time now is 03:39 PM.