Spanish language learning forums

Spanish language learning forums (https://forums.tomisimo.org/index.php)
-   Introductions (https://forums.tomisimo.org/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Presentación - Hi everyone! (https://forums.tomisimo.org/showthread.php?t=15423)

Presentación - Hi everyone!

QuéRico March 24, 2013 10:55 AM

Presentación - Hi everyone!

Hola a todos! I’m Sergio from Madrid! My family is from France but I’ve grown up in Valencia and Madrid.
Here I did an internship at RAE (Real Academia de la Lengua Española), the institution responsible for regulating the Spanish language, where I realized my passion about conserving Castilian grammar.
Since next summer I’m going to work in Brussels at an international institution, and even when French is going to be my working language, I’m aware I have to improve a lot my English and this forum seems to be a great place to practice!
So please correct me with no mercy and help me. I will be pleased to help you all
Thanks!
Desde el próximo verano estaré trabajado en Bruselas en una institución internacional, y aunque el francés va a ser mi lengua de trabajo, soy consciente de que tengo que mejorar mucho mi inglés, y este parece ser un gran lugar en el que practicar!
Así que, por favor, corregidme sin piedad y ayudadme. Por mi parte estaré encantado de ayudaros a todos :)

Gracias y un saludo!

Rusty March 24, 2013 11:19 AM

Welcome to the forums!
Quote:

Originally Posted by QuéRico (Post 135313)
Hello everyone! I’m Sergio from Madrid! My family is from France but I’ve grown up (I grew up (AmE)) in Valencia and Madrid.
Here I did an internship at RAE (Real Academia de la Lengua Española), the institution responsible for regulating the Spanish language, where I realized my passion about conserving Castilian grammar.
Starting next summer, I’m going to work in Brussels at an international institution., and Although French is going to be my working language, I’m aware I have to improve my English a lot. and This forum seems to be a great place to practice!
So, please correct me with no mercy and help me. I will be pleased to help you (all).
Thanks!

Villa March 24, 2013 12:37 PM

Quote:

Originally Posted by QuéRico (Post 135313)
Hola a todos! I’m Sergio from Madrid! My family is from France but I’ve grown up in Valencia and Madrid.
Since next summer I’m going to work in Brussels at an international institution, and even when French is going to be my working language, I’m aware I have to improve a lot my English and this forum seems to be a great place to practice!
So please correct me with no mercy and help me. I will be pleased to help you all
Thanks!
Desde el próximo verano estaré trabajado en Bruselas en una institución internacional, y aunque el francés va a ser mi lengua de trabajo, soy consciente de que tengo que mejorar mucho mi inglés, y este parece ser un gran lugar en el que practicar!
Así que, por favor, corregidme sin piedad y ayudadme. Por mi parte estaré encantado de ayudaros a todos :)

Gracias y un saludo!

Bonjour et bienvenue Que Rico. Je suis allé en Belgique deux fois. J'ai été à
Quatre fois la France. La Belgique est un pays très intéressant. Ils parlent
deux principales langues française et flamande. Ils ont aussi un petit
partie de langue allemande. La Belgique a de nombreux types de bière et j'ai
tout essayé. J'espère que vous me comprenez. En Belgium beaucoup de gens
parler la langue anglaise.

Hola y bienvenido Que Rico. Fui a Bélgica dos veces. He estado
en Francia cuatro veces. Bélgica es un país muy interesante. Hablan
dos idiomas franceses y flemish. También tienen una pequeña
parte donde hablan alemana. Bélgica tiene muchos tipos de cerveza y yo
he probado todas. Espero que me entiendas. Muchas personas en Bélgica
hablan el idioma inglés.

Es muy interesante saber que el lenguaje flemish es básicamente la lengua holandesa. Holandés está estrechamente relacionado con alemán e inglés y se dice que es algo entre los dos.
Dicen que si el idioma inglés no tenía la influencia francesa de la invasión francesa de 1066 entonces el idioma inglés sería más como la lengua holandesa. Así que si hablan inglés entonces sería más fácil aprender flemish/holandés. Y por supuesto sabiendo el español es más fácil aprender el frances.
¿Entienden? No hay peor sordo que él que no quiera oir, ni peor ciego que él que no quiere ver.

JPablo March 24, 2013 01:31 PM

¡Bienvenido Don Sergio!

Premium March 24, 2013 01:38 PM

Welcome

All times are GMT -6. The time now is 01:02 PM.