Ask a Question(Create a thread) |
|
DosificadoVocab questions, definitions, usage, etc |
![]() |
|
Thread Tools |
Get rid of these ads by registering for a free Tomísimo account.
|
#2
|
|||
|
|||
Quote:
![]()
__________________
|
#5
|
|||
|
|||
And how does that work with phonetics? Most words have more than one sound. When you're learning a language you have to learn many words at the same time, otherwise you're wasting your time. And that means lots of phonetic sounds.. I doubt drip by drip will do any good.
But that's just me, of course. I studied English phonetics as school. Part of the curriculum. They gave us all the sounds and symbols at the same time. That helped us understand the extent of the task we had in front of us... To learn how to pronounce and differentiate all those English vowel sounds that make no sense and are so illogical.. ![]() I'm talking about the vowel sounds because the consonant sounds are easier and more familiar to Spanish speakers. It helped me so much with my pronunciation.. ![]()
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
"Yo qué sé" es algo rudo. Si no lo sabías, ya lo sabes y no hay problema ![]() Tal vez es hora de salir de este forum. Noto un ambiente negativo conmigo, no sé por qué razón. ![]() ![]()
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
Sin ánimo de llevar la contraria a Luna Azul (hola L.A.
![]() ![]() Por ejemplo, una pregunta que nos caía siempre en los exámenes de fonética inglesa, aparte de transcripciones fonéticas y fonológicas y demás, era un fonema y todos sus alófonos con ejemplos (a mí me cayó la "lateral approximant"). En español siempre caía, entre otras cosas, hacer un dibujo con los puntos de articulación de un fonema (creo que me cayó la /s/ apical ![]() This is my point of view. ![]() ![]() |
#12
|
|||
|
|||
No hay problema, Irma
![]() Mi mamá, tan sabia ella, tenía un dicho que no es muy refinado pero que tal vez venga al caso, aunque nada tenga que ver con idiomas ni fonética: "Cada cual tiene su forma de matar pulgas". Como profesora de idiomas he utilizado métodos muy disímiles con los alumnos. El que me funcionó con uno, no me funcionó con otro. No sé si en realidad se pueda hablar de una regla cuando de enseñanza se habla. Saludos ![]()
__________________
|
#13
|
||||
|
||||
El dicho de tu madre se puede aplicar prácticamente a cualquier actividad.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
Link to this thread | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dosificado | ROBINDESBOIS | Vocabulary | 3 | June 08, 2010 08:01 AM |